Wat mij betreft niet het beste bier van La trappe, niet slecht maar de smaak is het best te beschrijven als plichtmatig het is net of de echte passie mist het is goed maar niet geweldig. Alle smaken zijn er waarvan de bitterheid en de korianderachtige smaak de boventoon voeren. Verder is hij fris met een volle tarwesmaak en wat zoetig.

Proeven is altijd lastig, een ervaring die van te voren gekleurd wordt door dat wat je denkt te gaan proeven. In witbier zit heelvaak wat koriander soms aangevuld met sinaasappelsmaak.  Ongetwijfeld komt mijn smaakervaring van; de smaak van de Saphirhop(volgens internet een fruitige bosvruchten smaak) en mijn gekleurde ervaring(verwachting). En dan proef ik een beetje koriander. Ik ga altijd eerst proeven en dan mijzelf verdiepen in het bier en niet stiekem een bla bla verhaal maken van de smaak maar gewoon mijn ervaring.

La Trappe Witte TrappistWe hebben dus ik die koriander proef, de brouwer die neemt dat er in het bier iets van citrusachtige smaak in zit en de smaak van de saphirhop die volgens diverse bronnen op internet een bosvruchten smaak geeft. En als klapper een natuurlijk brouwproces waar diverse smaken in kunnen ontstaan en de smaakevolutie van de nagisting op de fles. Conclusie; probeert u dit biertje zelf maar en trek uw eigen conclusie. Ik vond hem heel goed drinkbaar niet het beste van La Trappe maar goed te doen.

Tekst van de brouwer; Het eerste en enige Trappistenwitbier ter wereld dat licht nagist op de fles. Uitsluitend gebrouwen met water, tarwemout, gerstemout, gist en hop. Er worden geen kruiden toegevoegd. De Saphirhop geeft het bier een citrusachtige geur. Een echte dorstlesser voor de zomerdagen, maar waar men zeker ook in de andere seizoenen volop van kan genieten.

Kenmerken:
Ongefilterd, bovengistend Trappistenwitbier

Alcoholpercentage: 5,5%
Schenktemperatuur: 4-6°C

