Naar mijn smaak te gebrand, maar de andere smaken blijven wel aanwezig. Waarvan de bruine-suiker-zoetige-smaak het meest aanwezig is. Maar ook de hop en moutigheid zijn er. Van fruitigheid heb ik niet zoveel gemerkt en de bitterheid zit zwaar verstopt achter de branderige smaak. De fruitigheid wordt waarschijnlijk door de gebrande smaak weggedrukt. De jopen meesterstuk 13volle warme smaak komt van de tarwe. Een biertje dat goed is tot; staat niet op het etiket. Dit is ook een echt bewaarbier dat goed bewaard zeker 10 jaar oud kan worden. Ongetwijfeld gaat het bier veel lekkerder smaken als hij ouder wordt. De smaken verzachten door de smaakevolutie, er kan ook een nootachtige smaak bij ontstaan. De meeste zware bieren met nagisting worden naar mijn idee lekkerder als ze ouder worden. Zie deze blog bij smaakevolutie. Van dryhopping heb ik niet veel gemerkt wat allen maar prettig is, zodra je direct merkt dat bier gedryhopt is gaat dit toch wel ten koste van de gehele smaakervaring.

Mijn enigste opmerking na de te zware gebrande smaak is het soort, een Quadruppel of Qauttro heeft echt niet zo’n zware gebrande smaak het is naar mijn inzicht een Rusian Imperiaal Stout. Een goede Quadruppel is een brouwerskunstwerkje waar de smaken evenredig aanwezig zijn.

Mijn advies voor dit bier is zeker 1 jaar lang bewaren om het bier te laten rijpen. En dan moet het volgens mij een klasse biertje zijn.

Tekst van internet; Meesterstuk 2013 is in gelimiteerde oplage uitgebracht. Als bier is dit jaar gekozen voor een Quadruppel type gebrouwen met donkere tarwemout en Nieuw Zeelandse hopsoorten. Water, pilsmout, tarwemout, caramout, kandijsuiker, Pacific Jade en East Kent Goldings (ketelhop) en Simcoe en Nelson Sauvin hop (dry hopping)

