Prikkelend, daar begint hij mee zoals elk levend bier dit keer wordt het niet ondersteund met een fruitige smaak. De moutigheid begint te stoeien met de gebrande bittere smaak gelukkig wint geen van beide. Ook is hij wat zoet wat weer door een zuurtje wordt ondersteund. Gelukkig geen vlaamse roodbruine, sorry vindt ik niet lekker gewoon te zuur. Ga ik ook niet beoordelen is gewoon mijn ding niet. Het zuurtje maakt wel weer een probleem, nog nooit een amber gedronken
met een zurige smaak. Voor een bruine is hij weer niet zoet genoeg en te moutig. Het is dus een bruine-amber-vlaams rood bruine. Nee, het is een avondrood sommige biertje maken een eigen klasse zoals Orval. Dit zegt eigenlijk al genoeg over dit meester werkje als de kwaliteit te vergelijken is met een Orval. De smaken blijven over de tong rollen al wordt de bitterheid wel een klein beetje de baas zonder de andere smaken weg te drukken. Wat ook sterk is aan het biertje is dat de gebrande smaak een aanvulling is en geen verdoezelaar van een matig biertje. Zoals bij zoveel herfstbokbiertjes het geval is. Volgens het etiket zit er een fruitige smaak in. Proef ik eigenlijk niet of het zuurtje wat ik proef komt van een fruitigheidje, kan. Wel een volle smaak maar niet van tarwe of een andere graan, ook de gist kan dit effect geven, er zit duidelijk nagisting op de fles. Met gist is het bier wat warmer en zachter een aanvulling(wel redelijk grove gist oppassen als je meerder soorten bier op een avond drinkt breekt dan wel eens op. Gist is gezond kan rustig worden genuttigd). Het laatste wat ik kwijt wil; brouwer dank je voor dit meesterwerk.

Ingredienten; gerste mout, hop en gist bier van hoge gisting met nagisting op de fles.

Tekst van de brouwer; Als de zon gaat zakken en de hemel rood kleurt, geniet dan in de sfeer met de warme kleur van deze avond in je glas. De aangename zacht fruitige smaak met een subtiel bittertje als krans maken dit een unieke beleving! 7,5% vol .

