Een biertje waarbij de smaken elkaar niet echt afwisselen maar aanvullen, hij is lichtfris zoetig (banaan achtig) moutig. Een volle smaak door de tarwe. De gist is heel fijn en veranderd de smaak niet zoveel het wordt voller en vlakker. De koriander speelt samen met de bitterheid om toch op het laatst te verliezen wat een prettige ervaring is niet altijd heb ik het idee dat koriander wat toevoegt in dit geval wel. Wat droog en plakkerig aan het eind van de nasmaak wat ook eigenlijk het enigste min puntje is.

Weer zo’n biertje waar zoveel smaken in zitten dat het weer moeilijk wordt om te beoordelen. Het is een complex biertje wat in eerste instantie eigenlijk niet aan een trippel doet denken te warm en zacht met een wat verborgen alcohol. Bij mijn tweede exemplaar van de avond was de moutigheid veel duidelijker aanwezig en was sprankelender veel meer een trippel. Maar was overal niet lekkerder gewoon iets anders. Eigenlijk kan ik nu maar het beste een indruk geven, wat een heerlijk zacht lichtzoetig kruidig biertje met veel smaken met een gemene verborgen alcohol.

Volgen mij doet de gans op het etiket het zelfde als ik redelijk aangeschoten verheerlijkt door de het drinken en met een groot vraagteken wat is dit nu precies.

Echt een biertje wat de concurrentie met de Belgische speciaal biertje moeiteloos aankan. En voor de beoordeling moeten er gewoon vaker eentje worden gedronken, ga ik doen.

Tekst van de brouwer; Waggel in een tripel van 9% vol
Dit bier is ongefilterd, ongepasteuriseerd, fruitig, kruidig,
alcoholwarmend en vol van smaak.
Ingr.: water, pils-, tarwemout, kandij, diverse hop soorten
koriander en bovengist.
EBC:7  IBU:27  Plato:20
Afgevuld in 0.33 en 0.75 liter.

