Een lastig biertje om te beoordelen omdat sommige smaken voor mij tegen of net over de smaakgrens aan lagen. Dan is het toch even oppassen dat je fantasie je niet iets laat proeven. Als goed naar het etiket kijkt zie je ook dat de ganzen het een lekker biertje vinden maar hem niet zo goed kunnen plaatsen en hier dan ook heel druk over aan het snateren zijn. Dat deed ik ook met mijn mede biergenieter. Het is niet een biertje om veel in door te drinken maar zo voor het eten of met een stukje kaas of iets anders een aanrader.

Hij was wat zoet warm en vol van smaak met een nadrukkelijke prettige bitterheid en een iets zoete aromatische geur bij het openen van de fles. Bij sommige bieren proef je de smaken afzonderlijk bij andere versterken ze elkaar zonder dat je één echt apart proeft. Bij deze is dat zo.

Van fruitigheid heb ik niet zo veel gemerkt maar ik had dan ook een exemplaar wat tegen de verkoopgrens aanzat. De smaakevolutie heeft  dan het bier milder en zachter gemaakt en ook minder fruitig.

Tekst van de brouwer

Snaterwater is een blond bier van 6.5% vol.
Dit bier is ongefilterd, ongepasteuriseerd, fruitig,
kruidig en vol van smaak.
Ingr.: water, pils-en munchenermout, diverse hopsoorten,
kandij en bovengist
EBC: 10  IBU: 22  Plato 15
.6

