Aangenaam bitter, wat droog in de mond en verder proefde ik bier wat deed denken aan pilsje  met een fijn bittertje. Geen echte zoet of moutigheid en van fruitigheid heb ik niet zoveel gemerkt wel lekker fris en sprankelend.

Een echt biertje om er wat meer van te drinken je moet dan wel tegen de bitterheid kunnen (oefening baart kunst). Deze tekst maak ik een paar dagen na het drinken van het biertje en krijg nu echt water in mijn mond. Een aanrader dus en lekker na al de dubbele, winterbiertjes etc weer eens even wat anders. Ik heb hem ook een keer van de tap gehad, helemaal perfect.

tekst van de brouwer; Mug Bitter is een heerlijk bier met een eigen karakter. Mug bitter ANNO 1988 is gebrouwen van twee soorten mout en drie soorten hop. De smaak is niet zoet, heeft een aangenaam bittertje en een fruitig aroma. CAT.I 5% vol. alc.

