Ik proefde caramel en moutigheid en een licht bittere nadronk en wat plakkerige door de zoetigheid. Mijn eerste indruk is dat het een quattro is door de sterke moutigheid die de zoetigheid wegdrukt welke dan weer iets in de nasmaak terug komt. Opvallend is dat er geen duidelijke gebrande smaak in het bier zit terwijl het er donker genoeg voor is. De moutigheid en zoetheid zullen dit wel wegdrukken. Een goed bier niet het lekkerste wat ik ooit gedronken heb.

Tekst van internet;
Kleur : donker met caramelkleurige schuimkraag
Alcoholvolume : 10,5% 23°
Plato Aroma : alcohol, gebrande mout en koffie
Smaak : zeer vol mondgevoel met toetsen van chocolade, caramel en alcohol
Afdronk : bitterzoet en zeer lang
Hergisting zowel op fles als vat zorgt voor een jarenlange houdbaarheid met smaakevolutie.

Het gewoon is een gerstewijn door de vele smaken en complexiteit. Ik heb niet al die smaken geproefd maar als je bier echt wil testen moetje meerdere exemplaren drinken maar dat kan mijn lever en portemonnee niet aan om dat bij elk bier te doen. Misschien heb jij als lezer wel een ervaring, deze kan je dan hier ook kwijt.

