Mijn eerste flesje heb ik gedronken zonder de tarwe en gist (zie tekst internet) te bitter niet te doen.

Mijn tweede flesje heb ik gedronken met gist en tarwe, een heel verschil lekker wat aan de bittere kant voor een doordrinker, geen grote smaak verschillen wat vlak. En er zit stevige gist in, grote stukken weet niet of het verstandig is om in dit bier door te drinken. Maar als ik hier een paar flesjes van krijg zal ik ze met plezier opdrinken.

Tekst van internet; gebrouwen sinds november 2009, is een blond bovengistend speciaalbier met nagisting op de fles. Vol en verrassend subtiel bitter van smaak. Urthel Saisonnière is ongefilterd.
Hierdoor is het licht troebel. Maar zo blijft het beste van de hop en de mout daar waar het hoort. In het originele Urthel glas.
De mooie stevige schuimkraag krijgt Urthel Saisonnière door de 20% tarwe die werd gebruikt.
Om te kunnen genieten van de volle smaak dient men eerst de ene helft van de fles in het Urthel glas te schenken, het flesje voorzichtig te draaien waardoor de gist en de tarwe zich los maakt van de bodem om daarna de rest in het glas uit te schenken.
Urthel Saisonnière is een frisse doordrinker van 6% met een stevige ‘bite’.

