Een heerlijk zacht zoetige biertje met een lekker bittertje. Een biertje wat perfect in evenwicht is de alcohol komt wel behoorlijk aan. En ergens proef ik een lichte gebrande smaak. De brouwer vind het een quadrupel persoonlijk denk ik aan een bruine. Wat mij betreft is een quadrupel simpeler en moutiger en minder zoet. Maar wie ben ik om zo’n vakman tegen te spreken?

Het etiket zegt genoeg op drinken bij de kachel en dan lekker naar bed.

Tekst van internet; Kachel is een quadrupel van 10% vol.
Dit bier is ongefilterd, ongepasteuriseerd, caramelmoutig,
kruidig en vol van smaak, donker van kleur.
Ingr.: water, munchener-, cara-, en chocolademout,
kandij, hop, kruiden en bovengist.
EBC: 42  IBU: 27  Plato: 22.7

Een heerlijk biertje om van te genieten, waarom zal ik nog ander bietjes proeven? Wat kan dit biertje over treffen?

